avatar
Hasan Özcan Doç. Dr. AKSARAY ÜNİVERSİTESİ
Yayın 31 Hakemlik 28 CrossRef Atıf 63 TR Dizin Atıf 56
31 Yayın
28 Hakemlik
63 CrossRef Atıf
56 TR Dizin Atıf

Uzmanlık Alanları

Eğitim

Biyografi

Hasan Özcan Yozgat’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Eskişehir’de, lisans öğ- renimini ise Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesinde tamamladı. Yüksek lisans öğreniminde “İlköğretim ve Yükseköğretim Öğrencilerinin Farklı Disiplin Alanları Açısından Enerji Konusu Üzerine Kavramsal Anlamaları”, doktora öğreniminde ise “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen İçeriği ile İlişkilendirilmiş Bilimin Doğası Konusundaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi” üzerine çalıştı. Gazi Üniversitesinde tamamladığı doktora tezi, Nafi Atuf Kansu Eğitbilim Araştırmaları tarafından en iyi doktora tezi ödülüne layık görüldü ve ödülünü TED Üniversitesinde düzenlenen tören ile aldı. Niğde Ömer Halis Demir, Balıkesir, Gazi ve Aksaray Üniversitelerinde yaklaşık 20 yıl akademisyen olarak çalıştı. Ulusal ve uluslararası düzeyde yaklaşık 60 makale ve 15 kitap yayımladı. Bilimsel toplantılarda 90’dan fazla bildiri sundu. 14th IHPST Biennial Conference, International STEM Education Conference ve Uluslararası Öğretmenler Konferansının eş başkanlıklarını yürüttü. AB ve TÜBİTAK projeleri ile diğer ulusal projelerde yürütücü ve araştırmacı olarak görevler aldı. Enschede, Trieste, Torino, Riga, Cluj Napoca, Reggio Calabria ve Barselona yaz üniversitesi organizasyonlarına katıldı. Hâlen Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında öğretim üyesi olarak çalışmakta; STEM PD direktörlüğü ile STEM Eğitimi Dergisi’nin editörlüğünü yürütmektedir. İyi derecede İngilizce bilen Özcan, evli ve 2 çocuk babasıdır.

Kurum

AKSARAY ÜNİVERSİTESİ

Popüler Yayınları

2

1

1391

0

1

4962

12

1

1568

1

1

830

Yayınlar

1

655

0

415

0

528

0

1351

0

5705

0

2024

1

830

0

843

0

1675

1

1568

0

1341

1

4962

0

1289

0

504

Ortaokul Öğretmenlerinin TIMSS Sınavına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Yayın Bilgisi: 2019 , Eğitimde Kuram ve Uygulama
DOI: 10.17244/eku.545291
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4707

0

4707

0

3678

0

2948

0

14963

1

1391

0

2371

Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri
DOI: 10.19126/suje.466841
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4180

0

4180

0

2361

Yayınlar

1

1

530

1

0

528

2

0

5705

2

0

2024

1

1

830

3

1

1289

1

0

1675

1

0

947

12

1

1568

3

0

1341

1

0

504

Ortaokul Öğretmenlerinin TIMSS Sınavına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Yayın Bilgisi: 2019 , Eğitimde Kuram ve Uygulama
DOI: 10.17244/eku.545291
ATIF 3 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4707

3

0

4707

14

0

14963

2

1

1391

Fen Bilimleri Dersi Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri
DOI: 10.19126/suje.466841
ATIF 8 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 4180

8

0

4180

8

0

2361

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.