We pay much attention to foreign language learning in our country; a great deal of effort is spent on effective learning (dynEd, Fatih project, language laboratories). However, the level required to attain the achievements in learning English as a foreign language is not reached. There are many studies about learning English, and there are many models, methods and techniques that can be implemented to the class (suggestopedia, TPR, communicative language teaching). One of these models is the quantum learning model. In this study, it is aimed to explain the quantum learning model and to give implementation suggestions by implementing the English curriculum designed according to the models. A 12-hour program was developed for the 7th grade English lesson in accordance with the achievements of the curriculum. The developed curriculum is presented to two curriculum scientists for their suggestions. The curriculum revised after the feedbacks was implemented in the seventh grade of a secondary school in the middle socio-economic level during 12 lesson hour. It was concluded that students had great fun and were willing to participate in the activities during the practice. In addition, student-student and student-teacher interactions were positive.
Ülkemizde yabancı dil öğrenimine önem verilmekte, etkili bir öğrenim için büyük bir emek harcanmaktadır (dynEd, Fatih projesi, dil laboratuvarları); ancak yabancı dil olarak İngilizce öğreniminde kazanımlara ulaşmak için çaba sarfedilmektedir. İngilizce öğrenimi ile ilgili birçok çalışma yapılmakta ve sınıfta uygulanabilecek birçok model, yöntem ve teknik önerilmektedir (suggestopedia, TPR, iletişimsel dil öğretimi vs.). Bu modellerden biri de kuantum öğrenme modelidir. Bu çalışmada kuantum öğrenme modelinin açıklanması ve modele göre tasarlanmış İngilizce öğretim programının uygulanıp uygulama önerilerinin verilmesi amaçlanmaktadır. Öğretim programının kazanımlarına uygun biçimde 7. sınıf İngilizce dersine yönelik 12 ders saatlik bir program geliştirilmiştir. Kuantum öğrenme modeline uygun olarak geliştirilen program iki program geliştirme uzmanının görüşüne sunulmuştur. Alınan dönütler ile revize edilen program orta sosyo-ekonomik düzeydeki bir ortaokulun 7. sınıfında 12 ders saati süresince uygulanmıştır. Uygulama esnasında öğrencilerin genel anlamda eğlendikleri ve etkinliklere katılmaya istek gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra, öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen etkileşimleri olumlu olmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 2 Sayı: 1 |
Studies in Educational Research and Development (SERD) dergisi Creative Commons 4.0 ile lisanlanmıştır.