Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumları ve bu tutumların cinsiyet, okul türü, sınıf seviyesi, ortaokul ve lisede müzik öğretmeni eşliğinde müzik dersi alıp almadığı, herhangi bir müzik aleti çalıp çalmadığı, anne ve babasının eğitim durumu değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının araştırılmasıdır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Artvin Merkez ilçede farklı lise türlerinde okuyan 617 ortaöğretim öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Varış ve Cesur tarafından 2012 yılında geliştirilen Ortaöğretim Düzeyi Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler özel bir istatistik programıyla analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik orta düzeyde tutuma sahip oldukları, bu tutumlarının cinsiyet, öğrenim gördükleri lise türü ve ilgi duydukları bir müzik aletine değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olduğu, diğer değişkenlere göre herhangi bir farklılık oluşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda diğer araştırmacılar için önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to determine the attitudes of secondary school students towards the music course and to investigate whether these attitudes differ based on the variables of gender, high school type, grade, attendance in music courses in middle school or high school instructed by a music teacher, interest in a musical instrument, and parental education level. General screening model was employed in the study. The study population included the students attending high schools in Artvin province, and the sample included 617 high school students attending secondary education institutions in Artvin central district during the 2020-2021 academic year. The study data were collected with the "Attitude Towards Secondary Education Music Course Scale" developed by Varış and Cesur (2012). The study data were analyzed with a special statistics software. In the study, it was concluded that the attitudes of secondary school students were moderate towards the music course, there was a significant difference between their attitudes based on the variables of gender, high school type, and the musical instrument of interest, and there was no difference based on the other variables. In the study, recommendations are presented for future research.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 5 Sayı: 1 |
Studies in Educational Research and Development (SERD) dergisi Creative Commons 4.0 ile lisanlanmıştır.