Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The roles of national and international tourism organizations in global marketing: A conceptual analysis

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 67 - 77, 31.12.2020

Öz

The development of the tourism industry around the world has made the destinations to change and develop not only in terms of economy but also in social and cultural term. This situation requires that destinations need to act in the effective and efficient organization in promotional, marketing, practice and management. Industry located within the actors and destination within the forefront of stakeholder cooperation and coordination understanding of the requirements and ideas to keep in Turkey, troops in different areas in the world and Europe, organizations, associations, federations, foundations, councils, organizations such commissions were emerged. All these tourism organizations, which are intended to move cooperation and co-operatically in all of the stakeholders in Turkey, Europe and the world, are active in national and international arena, and institute effective communications with their organizations they organize and organize the actors in the industry. In the study, it is aimed to determine the contribution and effects of national and international organizations in the tourism industry by examining the global tourism marketing. In the study that is used the qualitative research method by the secondary data, a conceptual analysis was collected by giving data with the literature review technique. The research has been found that, tourism organizations operating in the national and international arena, they have direct or indirect effects on employment, investment and infrastructure, education, marketing, creating research resources and keeping statistics, project development, product pricing, sustainable development and destination management. In addition, the decision-making aspects regarding all these issues come to the foreground about related organizations.

Kaynakça

  • Akar, Ç. (2008). Tanıtımda yer alan aktörler, tur operatörlerinin ülke tanıtımındaki yeri, Kültür ve Turizm Bakanlığı - Tur operatörleriyle birlikte tanıtım stratejilerinin analizi (Yayınlanmamış uzmanlık tezi), Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Akay, B. (2009). Turizm politika ve planlamasının kavramsal analizi. O. Batman & O. Türkay (Edt.), Turizm politikaları (s. 13-24). İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Akay, B., Uslu, A. & Sancar, M. F. (2014). Turizm örgütlerinin turizme etkilerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Journal of Recreation and Tourism Research, 1(4), 6-14.
  • Akın, S. (2018). Avrupa Birliği’nin çevre-sağlık konulu bütünleşik kamu politikası yaklaşımı ve ilgili kurumları: AB üyesi ülkelerin çevre sağlığı politikalarının karşılaştırılması. Gaziantep: Iksad Publishing House.
  • Akkuş, G. (2018). Kamu ve özel sektör turizm paydaşlarının destinasyon yönetimine bakış açısı: Erzurum örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2), 557-573.
  • Aksöz, E. O. (2015). Destinasyon pazarlama örgütleri. D. Yüncü (Edt.), Destinasyon yönetimi (s. 38-64). Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Aksöz, E. O. (2010). Turizm pazarlamasının organizasyonunda destinasyon pazarlama örgütleri ve Türkiye için uygun örgüt yapısının belirlenmesine yönelik bir araştırma (Yayınlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Akyol, C. (2020). Doğu Karadeniz turizminin geliştirilmesine yönelik bir araştırma: Artvin destinasyonu örneği (Yayınlanmamış doktora tezi), Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Sakarya.
  • Altıntaş, V. (2011). Seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü. İ. Ünlü (Edt.). Tur operatörlüğü (s. 36-45). Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Association of the Leading Hotels Schools in Europe. (2020). About Eurhodip, https://www.eurhodip.com/ about-eurhodip/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • Aydemir, B. (2008). Türkiye’de turizm eğitimi: Kültür ve Turizm Bakanlığı örneği (Yayınlanmamış uzmanlık tezi), Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Aymankuy, Y. (2010). Kongre turizmi ve fuar organizasyonu, 2. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bethapudi, A. (2013). The role of ICT in tourism ındustry. Journal of Applied Economics and Business, 1(4), 67-79.
  • Boz, C. (2006). Dünya’da turizm endüstrisinde istihdam ve çalışma şartları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyükçiçek, M. (2019). Teoriden Pratiğe: Avrupa Birliği, Iksad Publications: Ankara.
  • Charles, K. R. (2002). Tourism and hospitality education and training in the Caribbean. C. Jayawardena (Edt.). Future human resource development needs of the Caribbean tourism industry (s. 139-152). Jamaica: The University of West Indies Press.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. & Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı, 9. Baskı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Cünedioğlu, A. (2001). Türkiye`nin Avrupa Birliği`ne entegrasyonu sürecinde turizm sektörüne yönelik teşvik politikaları ve uygulamalarının değerlendirilmesi (Yayınlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çolakoğlu O. E. & Çolakoğlu, Ü. (2007). Seyahat acentaları yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Demirel, T. (2015). Yorgunluk risk yönetim sistemi kapsamında Türkiye’deki bir havayolu şirketinde analitik ağ süreci ile risk değerlendirme yaklaşımı uygulaması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Demirkol, Ş. & Çetin, G. (2014). Turizm politikaları ve alternatif yönetim yaklaşımları, 2. Basım. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Demirkol, Ş. & Oktay, K. (2004). Turizm politikalarına alternatif yaklaşımlar. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Doganis, R. (2002). Flying off course, the economics of ınternational airlines, 3. Edt. London: Routledge, Taylor & Francis Group.
  • European Federation of Tourist Guide Associations. (2020). About the European Federation of Tourist Guide Associations (FEG), https://www.feg-touristguides. com/about.php, Erişim Tarihi:27.08.2020.
  • European Tourism Association. (2020). About Us, https://www.etoa.org/about-us/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • European Travel Commission. (2020). What We Do? https://www.etc-corporate.org/what-we-do/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • European Union. (2020). Internet Market, Industry, Entrepreneurship and SMEs, https://ec.europa.eu/growth/sectors/tourism_en, Erişim Tarihi: 29. 08.2020.
  • Galewska, A. (2018). How can Tourism Help Fund Your NGO’s Mission? https:// tourpreneur.com/how-to-build-a-sustainable-tour-business/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • Gümüş, H. (2008). Türkiye'de ulusal turizm örgütlerinin yapısal analizi ve turizm pazarlamasına katkılarına yönelik bir araştırma çalışması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Gündoğdu, A. (2006). Turizmde dış tanıtma olgusunun marka konumlandırma açısından değerlendirilmesi: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hacıoğlu, N. (2006). Seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü, 6. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Harman, S. (2014). Sivil toplum kuruluşlarının turizm sistemindeki işlevleri üzerine bir inceleme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 343-360.
  • International Air Transport Association. (2020). The Founding of IATA, https://www.iata. org/en/about/history/history-growthand-development/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • International Association of Tour Managers. (2020). About Us, http://www.iatm.co.uk/ index.php/about-us/about-iatm.html, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • International Civil Aviation Organization. (2020). About ICAO, https://www.icao.int/about -icao/Pages/default.aspx, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • International Congress and Convention Association. (2020). About ICCA, https://www. iccaworld.org/about -icca/, Erişim Tarihi:27.08.2020.
  • International Federation of Tour Operators. (2020). About Us, https://www.abta.com/about -us/fto, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • International Hotel and Restaurant Association. (2020). What are Our Achievements? http ://www.ih-ra.org/news-ihramemberpress-release.php, Erişim tarihi: 27.08.2020.
  • İçöz, O. (2016). Turizmde üretim ve dağıtım sistemi. E. Sezgin (Edt.). Seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü (s. 20-48). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • İslam, Y. (2013). Kaynak araştırması yapma. Z. Kaya & M. Şahin (Edt.). Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri 2. Baskı, (s. 31-63). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Kaplan, S. (2013). Community based ecotourism for sustainable development in Eastern Black Sea region: An evaluation through local communities tourism perception (Unpublished master thesis), Middle East Technical University, Ankara.
  • Kara, E. & Çavuş, M. F. (2014). Turizmde modern yönetim uygulamaları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(1), 473-485.
  • Kaşlı, M., İlban, M. O. & Şahin, B. (2009). Modern pazarlama stratejileri: AB ve Türk turizmi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 79-98.
  • Kaya, İ. (2009). Türk turizm tarihi: Yapısal ve sektörel gelişim. Ş. Çavuş, Z. Ege & O. E. Çolakoğlu (Edt.). Türkiye’de turizm örgütlenmesi (s. 203-220). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kennedy, K. & Dornan, D. (2009). An overwiea: Tourism non-governmental organizations and poverty reduction in developing countries. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 14(2), 183-200.
  • Kırdar, I. U. (1997). Tourism market segmentation for national tourism organisations and its practical importance for national tourism offices abroad (Unpublished doctoral thesis), University of Surrey, Guildford.
  • Kozak, N., Kozak, M. A. & Kozak, M. (2009). Genel turizm ilkeler-kavramlar, 8. Basım. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kurgun, A. O. (2008). Turizmde örgütlenmeye yönelik hukuksal düzenlemeler. H. Yıldırım (Edt.). Turizm hukuku ve mevzuatı 3. Baskı, (s. 11-69). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kuşluvan, S. (2016). Türkiye’de turizm. E. Oktay (Edt.). Genel turizm bilgisi (s. 178-213). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2020). Kuruluş Amacı ve Görevleri, https://www.ktb.gov.tr/ TR-96130/kurulus-amaci-ve-gorevleri.html, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2020). Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, http://yatirim isletmeleruygulama.kultur.gov.tr/Acente.Web.Sorgu/Sorgu/acentesorgu, Erişim Tarihi: 22.11.2020.
  • Mackenzie, D. (2010). ICAO: A history of the International Civil Aviation Organization, 2. Edt. Canada: University of Toronto Press.
  • Medlik, S. (2003). Dictionary of travel, tourism & hospitality, 3. Edt. London: Routledge, Taylor & Francis Group.
  • Mercan, O. Ş. (2015). Turizm politikasının tanımı, özellikleri ve turizm politikasını oluşturan elemanlar. D. Küçükaltan, H. Çeken & O. Ş. Mercan (Edt.). Turizm politikası ve planlaması (s. 1-10). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Mısırlı, İ. (2010). Seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü, 3. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Olalı, H. (1990). Turizm politikası ve planlaması. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, Yayın No: 228.
  • Orakwue, O. (2007). Two dozen businesses you can start and run in Canada, the USA and elsewhere. Canada: Obrake Books.
  • Özçoban, E. (2010). Türkiye'de turizm endüstrisinde sosyal sorumluluk kampanyaları: T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yeşil yıldız uygulaması ve Calista Otel örneği üzerine amprik bir çalışma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği. (2020). Dernek, https://www.poyd.org/poyd, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Rogers, T. (2008). Conferences and conventions, a global industry, 2. Edt. Oxford: Elsevier Ltd.
  • Sarı, Y. & Kozak, M. (2005). Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 3(9), 248-271.
  • Sharma, K. K. (2006). Tourism and travel industry. India: Sarup & Sons.
  • Şayır, M. (2010). Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın Arap ülkelerindeki tanıtma faaliyetleri (Yayınlanmamış uzmanlık tezi), Kültür ve Turizm Bakanlığı Milli Kütüphane Başkanlığı, Ankara.
  • The European Travel Agents’ and Tour Operators’ Associations. (2020). Policies, https:// www.ectaa.org/en/policies, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • Turanlı, M. & Güneren, E. (2003). Turizm sektöründe talep tahmin modellemesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 2(3), 1-13.
  • Turist Rehberleri Birliği. (2020). Hakkımızda, http://tureb.org.tr/tr/ Page/Detail/50, Erişim Tarihi: 25.08. 2020.
  • Turizm Gazeteci ve Yazarları Derneği. (2020). Hakkımızda, http://www.tuyed.org.tr/ hakkimizda/, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı. (2020). Kuruluş, http://www.tugev.org.tr/?page_id=2, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Türk Dil Kurumu. (2020). Güncel Türkçe Sözlük, https://sozluk.gov.tr, Erişim Tarihi: 27.08. 2020.
  • Türkiye Otelciler Birliği. (2020). TÜROB Hakkında, http://www.turob.com/tr/turob/turob-hakkinda, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Türkiye Otelciler Federasyonu. (2020). Amaç ve Hedefler, https://www.turofed.org.tr/amac -ve-hedefler, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Türkiye Seyahat Acentaları Birliği. (2020). Hakkımızda, https://www.tursab.org.tr/ hakkimizda, Erişim Tarihi: 25.08. 2020.
  • Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu. (2020). Tarihçe, https://www.turing.org.tr/tarihce/, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği. (2020). Hakkımızda, http://www.ttyd.org.tr/tr/ hakkimizda, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • United Federation of Travel Agents’ Associations. (2020). About UFTAA, https://www. uftaa.org/index. php/aboutus/aboutuftaa, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • United Nations World Tourism Organization. (2020). Member States, https://www.unwto. org/member-states#heading137, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • United Nations World Tourism Organization. (2020). Our Management, https://www. unwto.org/who-we-are7, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • United Nations World Tourism Organization. (2019). International Tourism Highlights 2019 Edition, https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284421152, Erişim Tarihi: 21.10.2020.
  • Webster, C. & Ivanov, S. H. (2007). National tourism organizations: Measuring the results of promotion abroad. Tourism Original Scientific Paper, 55(1), 65-80.
  • Weiler, B. & Black, R. (2015). Tour guiding research - Insights, issues and implications. Bristol: Channel View Publications.
  • World Association for Hospitality and Tourism Education and Training. (2020). https:// amforht.groupment.com/platform/about/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • World Association of Travel Agencies. (2020). https://www.wata-dmc.net/wata-history/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • World Federation of Tourist Guide Association. (2020). http://www.wftga.org/who-we-are/ what-wftga, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • World Travel and Tourism Council. (2020). https://wttc.org/About/about-Us, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • Yavuz, M. C. & Karabağ, S. F. (2007). Hızla değişen dünyada Türkiye’nin turizm tanıtımı ve örgütlenme modeli nasıl olmalı? Mehmet Kemal Dedeman Araştırma ve Geliştirme Proje Yarışması.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri, 6. Baskı, Seçkin Yayınevi: Ankara.
  • Yıldız, E., Sevim, B. & Akgül, B. (2013). Konaklama işletmelerinin tutundurma karması profilleri: Kayseri’de bir uygulama. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 1-22.
  • Yücekayalar, A. (2018). KKTC turizm tanıtımında internet reklamları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(61), 1073-1079.

Ulusal ve uluslararası turizm kuruluşlarının global pazarlamadaki rolleri: Kavramsal bir analiz

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 67 - 77, 31.12.2020

Öz

Turizm endüstrisinin dünya genelinde gelişim içerisinde olması destinasyonların sadece iktisadi açıdan değil sosyal ve kültürel açıdan da değişim ve gelişim göstermesini sağlamıştır. Bu durum destinasyonların tanıtım, pazarlama, uygulama ve yönetim konularında etkin ve verimli bir organizasyon içerisinde hareket etmelerini gerekli kılmıştır. Endüstri içerisinde yer alan aktörlerin ve destinasyon bünyesindeki paydaşların işbirliği ve koordinasyon anlayışının ön planda tutulması gerekliliği ve düşünceleri ile Türkiye’de, Avrupa’da ve dünyada farklı alanlarda birlik, örgüt, dernek, federasyon, vakıf, konsey, komisyon gibi organizasyonlar ortaya çıkmıştır. Türkiye, Avrupa ve dünya genelinde turizm endüstrisinde yer alan tüm paydaşların işbirliğini ve koordineli bir biçimde hareket etmelerini hedefleyen bu kuruluşlar, ulusal ve uluslararası arenalarda faaliyet göstermekte olup yaptıkları çalışmalar ve düzenledikleri organizasyonlarla etkili bir iletişim ağı kurmakta, aldıkları kararlarla endüstride yer alan aktörleri yönlendirmektedir. Çalışmada, turizm endüstrisi içerisinde yer alan ulusal ve uluslararası kuruluşların global turizm pazarlaması çerçevesinde incelenerek endüstriye katkı ve etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak ikincil verilerden yararlanılan çalışmada literatür taraması tekniği ile veri toplanarak kavramsal bir analiz yapılmıştır. Araştırma neticesinde; ulusal ve uluslararası arenada faaliyet gösteren turizm kuruluşlarının; istihdam, yatırım ve altyapı, eğitim, pazarlama, araştırma kaynağı oluşturma ve istatistikler tutma, proje geliştirme, ürün fiyatlandırma, sürdürülebilir kalkınma ve destinasyon yönetimi konularında doğrudan ya da dolaylı etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. İlgili kuruluşların ayrıca, tüm bu konularla ilgili karar verme yönleri de ön plana çıkmaktadır.

Kaynakça

  • Akar, Ç. (2008). Tanıtımda yer alan aktörler, tur operatörlerinin ülke tanıtımındaki yeri, Kültür ve Turizm Bakanlığı - Tur operatörleriyle birlikte tanıtım stratejilerinin analizi (Yayınlanmamış uzmanlık tezi), Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Akay, B. (2009). Turizm politika ve planlamasının kavramsal analizi. O. Batman & O. Türkay (Edt.), Turizm politikaları (s. 13-24). İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Akay, B., Uslu, A. & Sancar, M. F. (2014). Turizm örgütlerinin turizme etkilerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Journal of Recreation and Tourism Research, 1(4), 6-14.
  • Akın, S. (2018). Avrupa Birliği’nin çevre-sağlık konulu bütünleşik kamu politikası yaklaşımı ve ilgili kurumları: AB üyesi ülkelerin çevre sağlığı politikalarının karşılaştırılması. Gaziantep: Iksad Publishing House.
  • Akkuş, G. (2018). Kamu ve özel sektör turizm paydaşlarının destinasyon yönetimine bakış açısı: Erzurum örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2), 557-573.
  • Aksöz, E. O. (2015). Destinasyon pazarlama örgütleri. D. Yüncü (Edt.), Destinasyon yönetimi (s. 38-64). Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Aksöz, E. O. (2010). Turizm pazarlamasının organizasyonunda destinasyon pazarlama örgütleri ve Türkiye için uygun örgüt yapısının belirlenmesine yönelik bir araştırma (Yayınlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Akyol, C. (2020). Doğu Karadeniz turizminin geliştirilmesine yönelik bir araştırma: Artvin destinasyonu örneği (Yayınlanmamış doktora tezi), Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Sakarya.
  • Altıntaş, V. (2011). Seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü. İ. Ünlü (Edt.). Tur operatörlüğü (s. 36-45). Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Association of the Leading Hotels Schools in Europe. (2020). About Eurhodip, https://www.eurhodip.com/ about-eurhodip/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • Aydemir, B. (2008). Türkiye’de turizm eğitimi: Kültür ve Turizm Bakanlığı örneği (Yayınlanmamış uzmanlık tezi), Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Aymankuy, Y. (2010). Kongre turizmi ve fuar organizasyonu, 2. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bethapudi, A. (2013). The role of ICT in tourism ındustry. Journal of Applied Economics and Business, 1(4), 67-79.
  • Boz, C. (2006). Dünya’da turizm endüstrisinde istihdam ve çalışma şartları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyükçiçek, M. (2019). Teoriden Pratiğe: Avrupa Birliği, Iksad Publications: Ankara.
  • Charles, K. R. (2002). Tourism and hospitality education and training in the Caribbean. C. Jayawardena (Edt.). Future human resource development needs of the Caribbean tourism industry (s. 139-152). Jamaica: The University of West Indies Press.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. & Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı, 9. Baskı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Cünedioğlu, A. (2001). Türkiye`nin Avrupa Birliği`ne entegrasyonu sürecinde turizm sektörüne yönelik teşvik politikaları ve uygulamalarının değerlendirilmesi (Yayınlanmamış doktora tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çolakoğlu O. E. & Çolakoğlu, Ü. (2007). Seyahat acentaları yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Demirel, T. (2015). Yorgunluk risk yönetim sistemi kapsamında Türkiye’deki bir havayolu şirketinde analitik ağ süreci ile risk değerlendirme yaklaşımı uygulaması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Demirkol, Ş. & Çetin, G. (2014). Turizm politikaları ve alternatif yönetim yaklaşımları, 2. Basım. Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Demirkol, Ş. & Oktay, K. (2004). Turizm politikalarına alternatif yaklaşımlar. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Doganis, R. (2002). Flying off course, the economics of ınternational airlines, 3. Edt. London: Routledge, Taylor & Francis Group.
  • European Federation of Tourist Guide Associations. (2020). About the European Federation of Tourist Guide Associations (FEG), https://www.feg-touristguides. com/about.php, Erişim Tarihi:27.08.2020.
  • European Tourism Association. (2020). About Us, https://www.etoa.org/about-us/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • European Travel Commission. (2020). What We Do? https://www.etc-corporate.org/what-we-do/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • European Union. (2020). Internet Market, Industry, Entrepreneurship and SMEs, https://ec.europa.eu/growth/sectors/tourism_en, Erişim Tarihi: 29. 08.2020.
  • Galewska, A. (2018). How can Tourism Help Fund Your NGO’s Mission? https:// tourpreneur.com/how-to-build-a-sustainable-tour-business/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • Gümüş, H. (2008). Türkiye'de ulusal turizm örgütlerinin yapısal analizi ve turizm pazarlamasına katkılarına yönelik bir araştırma çalışması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Gündoğdu, A. (2006). Turizmde dış tanıtma olgusunun marka konumlandırma açısından değerlendirilmesi: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hacıoğlu, N. (2006). Seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü, 6. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Harman, S. (2014). Sivil toplum kuruluşlarının turizm sistemindeki işlevleri üzerine bir inceleme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 343-360.
  • International Air Transport Association. (2020). The Founding of IATA, https://www.iata. org/en/about/history/history-growthand-development/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • International Association of Tour Managers. (2020). About Us, http://www.iatm.co.uk/ index.php/about-us/about-iatm.html, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • International Civil Aviation Organization. (2020). About ICAO, https://www.icao.int/about -icao/Pages/default.aspx, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • International Congress and Convention Association. (2020). About ICCA, https://www. iccaworld.org/about -icca/, Erişim Tarihi:27.08.2020.
  • International Federation of Tour Operators. (2020). About Us, https://www.abta.com/about -us/fto, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • International Hotel and Restaurant Association. (2020). What are Our Achievements? http ://www.ih-ra.org/news-ihramemberpress-release.php, Erişim tarihi: 27.08.2020.
  • İçöz, O. (2016). Turizmde üretim ve dağıtım sistemi. E. Sezgin (Edt.). Seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü (s. 20-48). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • İslam, Y. (2013). Kaynak araştırması yapma. Z. Kaya & M. Şahin (Edt.). Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri 2. Baskı, (s. 31-63). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Kaplan, S. (2013). Community based ecotourism for sustainable development in Eastern Black Sea region: An evaluation through local communities tourism perception (Unpublished master thesis), Middle East Technical University, Ankara.
  • Kara, E. & Çavuş, M. F. (2014). Turizmde modern yönetim uygulamaları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(1), 473-485.
  • Kaşlı, M., İlban, M. O. & Şahin, B. (2009). Modern pazarlama stratejileri: AB ve Türk turizmi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 79-98.
  • Kaya, İ. (2009). Türk turizm tarihi: Yapısal ve sektörel gelişim. Ş. Çavuş, Z. Ege & O. E. Çolakoğlu (Edt.). Türkiye’de turizm örgütlenmesi (s. 203-220). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kennedy, K. & Dornan, D. (2009). An overwiea: Tourism non-governmental organizations and poverty reduction in developing countries. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 14(2), 183-200.
  • Kırdar, I. U. (1997). Tourism market segmentation for national tourism organisations and its practical importance for national tourism offices abroad (Unpublished doctoral thesis), University of Surrey, Guildford.
  • Kozak, N., Kozak, M. A. & Kozak, M. (2009). Genel turizm ilkeler-kavramlar, 8. Basım. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kurgun, A. O. (2008). Turizmde örgütlenmeye yönelik hukuksal düzenlemeler. H. Yıldırım (Edt.). Turizm hukuku ve mevzuatı 3. Baskı, (s. 11-69). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kuşluvan, S. (2016). Türkiye’de turizm. E. Oktay (Edt.). Genel turizm bilgisi (s. 178-213). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2020). Kuruluş Amacı ve Görevleri, https://www.ktb.gov.tr/ TR-96130/kurulus-amaci-ve-gorevleri.html, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2020). Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, http://yatirim isletmeleruygulama.kultur.gov.tr/Acente.Web.Sorgu/Sorgu/acentesorgu, Erişim Tarihi: 22.11.2020.
  • Mackenzie, D. (2010). ICAO: A history of the International Civil Aviation Organization, 2. Edt. Canada: University of Toronto Press.
  • Medlik, S. (2003). Dictionary of travel, tourism & hospitality, 3. Edt. London: Routledge, Taylor & Francis Group.
  • Mercan, O. Ş. (2015). Turizm politikasının tanımı, özellikleri ve turizm politikasını oluşturan elemanlar. D. Küçükaltan, H. Çeken & O. Ş. Mercan (Edt.). Turizm politikası ve planlaması (s. 1-10). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Mısırlı, İ. (2010). Seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü, 3. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Olalı, H. (1990). Turizm politikası ve planlaması. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, Yayın No: 228.
  • Orakwue, O. (2007). Two dozen businesses you can start and run in Canada, the USA and elsewhere. Canada: Obrake Books.
  • Özçoban, E. (2010). Türkiye'de turizm endüstrisinde sosyal sorumluluk kampanyaları: T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yeşil yıldız uygulaması ve Calista Otel örneği üzerine amprik bir çalışma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği. (2020). Dernek, https://www.poyd.org/poyd, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Rogers, T. (2008). Conferences and conventions, a global industry, 2. Edt. Oxford: Elsevier Ltd.
  • Sarı, Y. & Kozak, M. (2005). Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 3(9), 248-271.
  • Sharma, K. K. (2006). Tourism and travel industry. India: Sarup & Sons.
  • Şayır, M. (2010). Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın Arap ülkelerindeki tanıtma faaliyetleri (Yayınlanmamış uzmanlık tezi), Kültür ve Turizm Bakanlığı Milli Kütüphane Başkanlığı, Ankara.
  • The European Travel Agents’ and Tour Operators’ Associations. (2020). Policies, https:// www.ectaa.org/en/policies, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • Turanlı, M. & Güneren, E. (2003). Turizm sektöründe talep tahmin modellemesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 2(3), 1-13.
  • Turist Rehberleri Birliği. (2020). Hakkımızda, http://tureb.org.tr/tr/ Page/Detail/50, Erişim Tarihi: 25.08. 2020.
  • Turizm Gazeteci ve Yazarları Derneği. (2020). Hakkımızda, http://www.tuyed.org.tr/ hakkimizda/, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı. (2020). Kuruluş, http://www.tugev.org.tr/?page_id=2, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Türk Dil Kurumu. (2020). Güncel Türkçe Sözlük, https://sozluk.gov.tr, Erişim Tarihi: 27.08. 2020.
  • Türkiye Otelciler Birliği. (2020). TÜROB Hakkında, http://www.turob.com/tr/turob/turob-hakkinda, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Türkiye Otelciler Federasyonu. (2020). Amaç ve Hedefler, https://www.turofed.org.tr/amac -ve-hedefler, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Türkiye Seyahat Acentaları Birliği. (2020). Hakkımızda, https://www.tursab.org.tr/ hakkimizda, Erişim Tarihi: 25.08. 2020.
  • Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu. (2020). Tarihçe, https://www.turing.org.tr/tarihce/, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği. (2020). Hakkımızda, http://www.ttyd.org.tr/tr/ hakkimizda, Erişim Tarihi: 25.08.2020.
  • United Federation of Travel Agents’ Associations. (2020). About UFTAA, https://www. uftaa.org/index. php/aboutus/aboutuftaa, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • United Nations World Tourism Organization. (2020). Member States, https://www.unwto. org/member-states#heading137, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • United Nations World Tourism Organization. (2020). Our Management, https://www. unwto.org/who-we-are7, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • United Nations World Tourism Organization. (2019). International Tourism Highlights 2019 Edition, https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284421152, Erişim Tarihi: 21.10.2020.
  • Webster, C. & Ivanov, S. H. (2007). National tourism organizations: Measuring the results of promotion abroad. Tourism Original Scientific Paper, 55(1), 65-80.
  • Weiler, B. & Black, R. (2015). Tour guiding research - Insights, issues and implications. Bristol: Channel View Publications.
  • World Association for Hospitality and Tourism Education and Training. (2020). https:// amforht.groupment.com/platform/about/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • World Association of Travel Agencies. (2020). https://www.wata-dmc.net/wata-history/, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • World Federation of Tourist Guide Association. (2020). http://www.wftga.org/who-we-are/ what-wftga, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • World Travel and Tourism Council. (2020). https://wttc.org/About/about-Us, Erişim Tarihi: 27.08.2020.
  • Yavuz, M. C. & Karabağ, S. F. (2007). Hızla değişen dünyada Türkiye’nin turizm tanıtımı ve örgütlenme modeli nasıl olmalı? Mehmet Kemal Dedeman Araştırma ve Geliştirme Proje Yarışması.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri, 6. Baskı, Seçkin Yayınevi: Ankara.
  • Yıldız, E., Sevim, B. & Akgül, B. (2013). Konaklama işletmelerinin tutundurma karması profilleri: Kayseri’de bir uygulama. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 1-22.
  • Yücekayalar, A. (2018). KKTC turizm tanıtımında internet reklamları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(61), 1073-1079.
Toplam 88 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bölgesel Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ceyhun Akyol 0000-0001-5542-7309

Orhan Batman 0000-0001-7186-7064

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 25 Eylül 2020
Kabul Tarihi 27 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyol, C., & Batman, O. (2020). Ulusal ve uluslararası turizm kuruluşlarının global pazarlamadaki rolleri: Kavramsal bir analiz. Tourism and Recreation, 2(2), 67-77.