This article review investigates the lesson study as a new method which could be used in mathematics education research with an aim of professional development of inservice or preservice teachers, especially. Lesson study has such an importance in teacher education that it provides teachers’ professional development, it improves knowledge levels of inservice or preservice teachers which they need for teaching while enriching the interaction among the participants of a lesson study group, and provides also an improvement in teaching artifacts (lesson plans, etc). Being originated in Japan teacher education, lesson study has internationally attracted notice and it is one of the research methods which researchers often use in their studies. This article review also revealed its relations with teaching experiments while making comparisons.
Bu derleme makale, matematik eğitimi araştırmaları bağlamında, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının profesyonel mesleki gelişimlerinde bir yöntem olması yanında, bir araştırma ortamı olarak da ders imecesini incelemeyi amaçlamaktadır. Ders imecesi, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının profesyonel gelişimlerine katkı sağlaması, onların matematik öğretirken ihtiyaç duyacakları bilgi düzeylerini artırması ve aralarındaki iletişimi geliştirmesi ve öğretim ürünlerinin (ders planı, vb.) geliştirilmesi açısından önemlidir. Kökeni Japonya’ya dayanan ders imecesi uluslararası anlamda dikkat çekmiş ve araştırmacılar için de çalışmalarına bir araştırma ortamı hazırlamıştır. Bu derlemede, ders imecesinin öğretim deneyleriyle desteklenerek bu araştırma ortamlarını nasıl temellendirileceği ve matematik eğitimi bağlamındaki katkılarına odaklanılmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017Volume: 1 Issue: 1 |
Studies in Educational Research and Development (SERD) is licensed under Creative Commons 4.0.