Bu çalışma, bulundukları programa ve sınıf düzeyine göre ilköğretim matematik ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik inanışlarında farklılık olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda bir üniversitenin, ilköğretim matematik ve sınıf öğretmenliği programının, birinci ve son sınıfta öğrenim gören toplam 186 öğretmen adayı çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının matematiğe yönelik inanışlarını tespit etmek için Matematik Hakkındaki İnanışlar (MHİ) ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sınıf düzeylerine göre öğretmen adaylarının matematiksel inanışları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Bu bağlamda, birinci sınıf öğretmen adaylarının, dördüncü sınıf öğretmen adaylarının sahip olduğu yapılandırmacı inanışları daha düşük olduğu belirlenmiştir. Ancak ilköğretim matematik ve sınıf öğretmenliği programlarında okuyan öğretmen adaylarının matematiğe yönelik inanışları arasında anlamlı fark bulunamamıştır.
Matematik öğretmen adayı, Sınıf öğretmeni adayı, , Matematik hakkında inanışlar
This paper was conducted to ascertain prospective teachers’ mathematical beliefs and whether these beliefs differ according to the program and classroom level. For this reason, a scale of mathematical beliefs was used to determine beliefs of freshman and senior pre-service teachers. 186 pre-service mathematics and elementary school teachers participated to this study from an education faculty in Turkey. The analysis of the data exhibited that there was a statically significant difference amongst first and fourth class of pre-service teachers’ beliefs. Yet, the mean scores about mathematical beliefs in their first year were lower than those in the fourth class. However, it was concluded that there was no significant difference among prospective teachers’ mathematical beliefs in terms of programs.
Pre-service primary teachers, Pre-service mathematics teachers, , Mathematical beliefs
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
---|---|
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2017, Cilt 1, Sayı 1 |
Studies in Educational Research and Development (SERD) dergisi Creative Commons 4.0 ile lisanlanmıştır.